Tid för vårstädning av svansar..

Föl och Fiff fick stå ut med att få rena svansar i dag. Egentligen hade jag lovat bort hästarna idag till fördel för allt annat som ska hinnas med. Men jag kunde inte hålla mig borta. Föling uppskattade inte att få ren svans, framförallt tyckte hon inte att det skulle tvättas med kallt vatten, hon visade sitt missnöje men var ganska medgörlig ändå. Inga sparkar eller andra otrevligheter och det kändes iallafall bra. Fiff behövde knappast ens hållas, man och svans tvättades, det var bara när pannluggen skulle tvättas hon visade vem som var längst av oss. Luggen blev tvättad den med.
Igår galopperades Fiff på galoppslingan och idag fick hon en promenad i solen, jag vet inte var än. Skönt att det finns en pålitlig tjej jag kan lämna över mina guldklimpar till så det blir krattat här hemma. ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0