Vi flyttade till ett hus på landet

Och vilket hus sedan. Jag var helt tyst första gången vi var och tittade på det och andra gången pratade jag nog inte mycket mer. Det var faktiskt bland det värsta jag sett och jag har arbetat inom vården ganska många år, även ute i byn och har sett en hel del, men detta var riktigt illa. Lukten går inte att förmedla via bilder, men jag ska försöka göra en beskrivning ändå. Det hade bott 7 stora pyreer här som hade fått härga fritt i huset, ibland hade de en eller två kullar valpar samtidigt och jag har hört av grannar att det varit upp till 20 hundar här samtidigt. Och de flesta vet ju att en våt stor hårig hund inte luktar som en höjdare, och det gör inte 7 stycken samtidigt heller. Troligen hade huset inte städats sedan 1995 när det byggdes till med en vinkel. Dock sopades det av innan vi fick äran att tillträda. De gamla husvagnarna och bilvraken etc hade fått flytta innan vi fick tillträde, men trädgården hade tydligt använts som soptipp för hushållssopor och sådant som skulle lämnat in som farligt avfall på återvinningsstationen.

2 november flyttade vi in, och började med skurade ett rum 3 gånger innan vi flyttade in i det, och då fick allt flytta in där. Vi levde bland kartonger tills vi fick flyttat in i vårt nya sovrum.



Egentligen var ju meningen med den här bloggen att det skulle vara en renovverings- och stallbyggarblogg men tiden gick och nu känns det nästan oändligt att komma ikapp. Men jag ska göra ett försök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0