Snart har vi jordvärme

                                                                      
Sambon väcktes 06.15 av att det körde in en stor lastbil på vägen, och det visade sig att det var pannan och de 700 meter slang som ska grävas ner som kom 45 minuter tidigare än bestämt. 45 minuter tidigare kan vara en hel del på morgonkvisten, och vid den tiden var jag i stallet där jag fodrade och släppte ut hästarna innan jobb och var inte till någon hjälp alls.
Senare ställde ett par av våra ytterst hjälpsamma vänner upp och hjälpte min sambo att få in pannan i tvättstugan.  230 kilo vägde  den och det gamla huset vi bor i har både smala gångar, smalla dörrar och nivåskillnader. Nu är pannan i snart i pannrummet, den gamla pannan ska ut innan den får sin rikiga plats, och medan de tappra karlarna slet medan jag skrittade runt på min bruna böna på Sankt Hans backar. Jag har det ändå ganska bra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0