salladsberget

I den bästa av världar hade alla handlat lokalt och ekologiskt, jag försöker själv köpa i första hand närproducerat och/eller ekologiskt när jag känner att prisskillnaden inte blir oändligt stor. Var i kedjan blir det fel om det är billigare att importera sallad istället för att använda oss av det som tillverkas i vårt eget landskap? Hur tråkigt måste det inte vara att vara den där odlaren som måste plöja ner sin lyckade odling för att det inte lönar sig att ta upp den? Till en del blir det jordförbättring men det var ju inte det som var meniningen när åkern såddes.
Jag har bestämt mig för att vara ännu mer nogrann i mina val av produkter jag köper, det finns ingen anledning att vi ska importera om vi har samma produkt eller likvärdig i vår direkta närhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0