Äntligen dags att komma i form!

Alla dessa försök, jag har kommit bra igång och så är det något som välter mig tillbaka i gamla vanor. Det kan vara ett litet snedsteg och har jag inte kunnat ta mig tillbaka. Jag har provat mycket, diverse dieter, träningsformer etc, och nu vet jag mycket mer om hur jag fungerar och vad jag trivs med.
Jag vet att jag inte fungerar med Viktväktarna eftersom jag blir för fixerad vid mat, och då fungerar GI så mycket bättre för mig. Med GI mår jag fantastiskt, behåller mitt fokus på ett helt annat sätt än vad som är möjligt när ajg äter som "vanligt".  Nu tycker jag ju egentligen själv att jag äter ganska hyfsat men det räcker inte för att det ska hända något.
När det gäller träning så gillar jag framförallt spinning och styrketräning, men med fulltidsjobb, stort hus, 3 hästar i eget stall och sambo får jag inte ihop det. Jag har faktiskt nyligen sagt upp mitt träningskort eftersom jag inte hinner till gymmet och jag blir mest stressad av att inte hinna komma iväg.

Nu smider jag nya planer. Har inte kommit till kosten än men träningen ska jag börja med redan idag och jag kommer att låta mig inspireras av iforms "igångsättningsscheman".
Vi har bikiniskolan som jag som jag skrev ovan har hämtat på iform.se:

Tänkte börja med att följa detta schemat:
http://iform.se/traning/traningsprogram/ga-dig-smal-traningsprogram

för att sedan gå över på löpschema för nybörjare här:
http://iform.se/traning/traningsprogram/lopprogram-for-nyborjare


Eftersom det är söndag idag och jag är en sådan som blir inspirerad och startar på momangen så börjar min vecka på söndagar:

söndag: 30 min. rask gång  (30 minuter totalt) + styrketräning
måndag: 15 min. rask gång 24 min. mycket rask gång fördelat på 4 x 4 min mycket rask gång varvat med 2 min vanlig gång. 15 min. rask gång (54 minuter totalt)
tisdag: 30 min. rask gång  (30 minuter totalt)+ styrketräning

onsdag: 15 min. rask gång 24 min. mycket rask gång fördelat på 4 x 4 min mycket rask gång varvat med 2 min vanlig gång. 15 min. rask gång (54 minuter totalt)
torsdag:30 min. rask gång  (30 minuter totalt) + styrketräning
fredag: 15 min. rask gång 24 min. mycket rask gång fördelat på 4 x 4 min mycket rask gång varvat med 2 min vanlig gång. 15 min. rask gång (54 minuter totalt)
lördag: 90 min. rask gång  (30 minuter totalt)

Och så fundera r jag på att anmäla mig till Iformloppet 31 augusti, hade varit kul att slippa vara ensam bland 4000 andra ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0