Detta med grönt kort..

Min tävlingsrutin är i det närmaste obefintlig. Ett par starter  på klubbtävling fick jag prova både på ponny och stor häst, men det blev aldrig mer på grund av diverse anledningar.
Nu har det gått ett antal år, situationer har förändrats och det ser ut som jag faktiskt ska komma ut och tävla. Hästen börjar bli småredo efter avvänjningen, och jag börjar känna mig ganska sugen på att se om detta är något för mig.

Hur som helst, det har alltså hänt en del sedan mina tidigare trevande försök  , bland annat så har det det bestämts att man måste ha ett grönt kort, Till min glädje upptäckte jag att jag inte var den enda vuxna i hela hästvärlden som inte har ett sådant, Vi kommer alltså att vara 2 vuxna i kursen, det känns genast mycket bättre.

Sedan behövs det nog annat med.. Ridstövlarna försvann i en flytt, varken hästen eller jag har licens.. Vita ridbyxor ohar jag inga representativa och en kavaj behöver jag också. Det är inte bara spännande det verkar bli dyrt också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0