Navarino 924

Jag är så nyfiken på att veta mer om den här hingsten. Mormodern till avelsstoet Nina är ju även far till Navarino. Jag ska samla ihop vad jag kan hitta om honom. Tar gärna emot lite hjälp, och stjäl under tiden den info jag kan hitta på nätet.

Navarino
924 fux, strmbls, vt ul, 4 vtff, 168-20.5 cm född 1992 hos Eva och Per Pileryd, ägare Grönkvist och Fredriksson.
Exteriör beskrivning:
"Välutvecklad, maskulin, utmärkt modell. Lång väl ansatt hals med god resning, bra djup, välliggande bog, välutvecklad manke. Gott skelett, välbenad. Taktmässig skritt. Utmärkt vägvinnande taktmässig trav. Poäng 109879=43 (4.5 år)".

Bruksprov: 4.0 år (4.5 år)
Gång: 789 (778)
Hopp: 6/7-6/7 (7/7)
Totalt: 15.0 (14.3)

Exporterad till Schweiz, ägdes sedan av Hilltop i USA.
Vann 7-årschampionatet i dressyr i Falsterbo 1999 med Michael Klimke.

Michael Klimke sa så här om honom i en intervjuv:
"Navarino is perhaps a little too young at seven, but he can do every movement of the Grand Prix, and I want to start competing him in Grand Prix in January. I think this horse is really good enough to make Sydney. He is the last licensed son of Bellini - Louise Nathorst rode Bellini up to Grand Prix."

De tävlade i svår klass i Aachen 2000.
Navarino dog sommaren 2000, 8 år gammal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0