Bruksprovet närmar sig!

Och som stoägare som har ett sto som ska betäckas så är det ju galet spännande. På pappret ser det ut att vara riktigt många godingar i år, men jag vill minnas att jag hade det likadant i fjor.. Nu valde jag ju en nygodkänd i fjor, vilket är att chansa en del. Vem vet om jag har valt en så kallad "slutprodukt" till hingst.
Som det känns nu så önskar jag att jag varit del av ett lokalt nätverk med uppfödare som jag kunde diskutera avel utifrån det material vi har. Det hade varit fantastiskt att komma iväg på studiebesök. föreläsningar etc.
Men inte kan jag klaga när jag inte tar något eget intiativ till att starta något. Just nu känns det bara som det är så mycket annat som tar sin tid, och det hade varit praktiskt att hänga på någon annans drivkraft i detta.. Gissar att jag inte är ensam om att ha det så.

Kommentarer
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Nej! Du är INTE ensam. Jag Har mycket funderingar kring avel (både häst- och hund-avel). Söker också efter kontakter att diskutera Bruksprov och hingstar med. Jag hittade hit från Buke. Vi hörs!

Hälsningar Tinka.

2010-03-07 @ 13:06:09
URL: http://lthastar.blogg.se/lintrolletshastar/
Postat av: Ulrika

Jag kan diskutera i evigheter, när det bara finns tid, glad amatörtyckare som jag är.. ;). Jag tycker att det är så otroligt spännande, och jag inbillar mig att det ska finnas någon sanning.. hmm..

Ha det gott!

/Ulrika

2010-03-11 @ 21:00:36
URL: http://viakrutan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0