2 av 3 ston kommer ur världens 11:e bästa stofamilj!

Minnet sviker mig lite men jag tror det var i årets första Ridsport det stod.. Hittar inte just det nummret av Ridsport men jag hittar alla andra nummer.

Lite roligt är det att ha 2 ston av tre som kommer från stofamilj 65 när jag fick läsa om stofamiljen i Ridsport. Det holländska avelsmagasinet Sport Horse Breeding (minns jag rätt tidning nu?) rankar varje månad världens bästa stofamiljer, och stofamilj 65 rankades som världens 11:e bästa stofamilj.

Nu kommer ju det stoet som är dräktigt och från den onumrerade stofamiljen B.38. Men med mor och mormor som är Elit-premierade, som kombinerats med riktigt starka avelshingstar så känns det ändå som ett starkt kort att ha i aveln.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0